5 ته دیگ دلچسب که حتما باید امتحان کنید
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ته دیگ بخش هیجان‌انگیز آشپزی ایران است و در بسیاری از مهمانی‌ها به همراه غذا یا پیش غذا سرو می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

انواع ته دیگ

برای تهیه انواع ته دیگ می‌توانید از نان‌ها و سبزی‌های متنوع استفاده کنید. اگر می‌خواهید ته‌ دیگ به صورت قالبی و راحت جدا شود، باید از قابلمه‌های نچسب استفاده کنید و از طرف دیگر باید اجازه دهید روغنی که ته قابلمه می‌ریزید کاملا داغ شود. در این مطلب از مجله دلتا به آموزش انواع ته دیگ پرداخته شده است.

ته دیگ با طعم زعفران

یکی از انواع ته دیگ، ته دیگ برنج است. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را نصف فنجان روغن مایع، نصف فنجان آب‌سرد و نصف فنجان هم زعفران آب‌کرده پر‌رنگ ریخته، سپس برنج آبکش‌شده را روی آن بریزید، دم‌کنی گذاشته و شعله را متوسط بگذارید تا برنج دم بکشد و ته‌ دیگ جا‌بیفتد.

برنج زعفرانی

ته دیگ کدو حلوایی خوشمزه

کدو حلوایی را پوست بگیرید. دانه‌های آن‌را جدا کنید، بشویید و قالب بزنید. در این مرحله، کف ظرف را کمی نمک و روغن بریزید. کدو حلوایی‌های قالب‌زده را کف قابلمه بچینید. روی آن کمی روغن بریزید و مثل همیشه برنج روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

ته دیگ سیب‌زمینی

کمی روغن کف قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن بچینید، سپس برنج آبکش‌شده را روی آن بریزید. در تهیه این ته‌ دیگ نباید سیب‌زمینی‌ها بیش از حد نازک باشند.

ته دیگ اسفناج

برگ‌های تازه اسفناج را کف قابلمه بچینید. یا اینکه اسفناجی را که برای بورانی درست کرده‌اید را فشرده کنید و کف ظرف بچینید. برنج را روی آن بریزید و دم‌کنید.

ته دیگ کاهو

کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو روی آن بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم‌کنید. ته‌ دیگ کاهو برای پلو‌های سبز رنگ عالی است.

بدون شک انواع ته دیگ یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های آشپزی ایرانی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب ته‌انداز مرغ؛ زعفرانی و معطر را مطالعه کنید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,آشپزی,انواع ته دیگ,ته دیگ ماکارونی,چطور ته دیگ مجلسی درست کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: