ترفندهای نریختن کباب کوبیده از روی سیخ
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای پختن کباب کوبیده خوشمزه و حرفه‌ای نکات ریزی وجود دارد. در این مطلب راه‌های جلوگیری از ریختن کباب کوبیده از سیخ را توضیح می‌دهیم.

ترفندهای نریختن کباب کوبیده

اکثر ما در زندگی‌مان حداقل یکبار تلاش کردیم که کباب کوبیده خانگی درست کنیم. ولی بیشتر مواقع نمی‌توانیم کبابی را که مد نظرمان هست تهیه کنیم. گاهی پیش می‌آید که کباب روی آتش بریزد یا خیلی سفت شود. در این بخش از مجله دلتا تلاش کردیم تمام ترفندهای نریختن کباب کوبیده را آموزش دهیم.

نریختن کباب کوبیده

ترفندهای نریختن کباب کوبیده

نکته اول

بهترین گوشت برای تهیه کباب کوبیده، گوشت سردست و گردن به همراه مقداری هم دنبه است. این گوشت‌ها باید با هم چرخ شوند تا کباب چرب و خوشمزه‌ای درست شود.

نکته دوم

قبل از اینکه مواد کباب را روی سیخ بکشید بهتر است سیخ‌‌ها را از قبل چند دقیقه ای داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند. سیخ‌‌های کباب در هنگام استفاده حتما باید تمیز و خشک باشند.

نریختن کباب کوبیده

نکته سوم

گوشتی را که تهیه کردید و برای کباب کردن می‌خواهید استفاده کنید نباید بشویید. در این صورت چسبندگی خود را از دست‌‌ می‌دهد و هنگام سیخ‌زدن و کباب‌شدن می‌ریزد.

نکته چهارم

یکی از راه‌هایی که برای چسبندگی گوشت‌ها‌‌ می‌توان انجام داد اضافه کردن مقداری گوشت مرغ چرخ‌شده به گوشت قرمز کبابی است. چرا که گوشت مرغ چسبندگی بالایی دارد.

نکته پنجم

برای مواد کباب کوبیده باید پیازها را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. فقط تفاله پیاز را به گوشت اضافه کنید تا مواد شل نشود و از روی سیخ نریزد.

kabaab

نکته ششم

استفاده از جوش شیرین در کباب باعث از بین بردن آهن گوشت می‌شود و برای استفاده مکرر اصلا توصیه نمی‌شود. ولی اگر هر از گاهی خیلی تصادفی هوس درست کردن کباب کوبیده کرده باشید، برای یکدست و زیبا کردن کباب‌‌ها و نیز چسبندگی بیشتر، می‌توانید از مقدار خیلی کمی جوش شیرین در مواد کباب کوبیده استفاده کنید.

نکته هفتم

برای حالت چسبندگی بیشتر گوشت‌‌ها و برای اینکه از روی سیخ نریزند آن‌ها را کاملا ورز دهید و بعد حدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا مغز گوشت کاملا سرد شود. حتی بعد از اینکه کباب‌ها را به سیخ گرفتید مجددا آن‌ها را یک ساعت دیگر داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند و خودشان را بگیرند.

برای داشتن یک کباب خوشمزه روش های از بین بردن بوی زهم گوشت را هم بخوانید.

نکته آخر از ترفندهای نریختن کباب کوبیده

دو طرف گوشت‌های به سیخ کشیده‌شده را از بالا و پایین خوب با دست فشار دهید تا به سیخ بچسبند. حرارت اولیه آتش منقل گازی و یا زغالی هنگامی که کباب‌‌ها را روی آن قرار می‌دهید باید خیلی زیاد باشد و باید با قدرت روی آتش زغال باد بزنید. سیخ‌ها را باید تند تند پشت و رو کنید تا یک طرف آن بیشتر روی آتش نباشد. وقتی هم که گوشت‌ها خودشان را گرفتند حرارت را کم کنید و یا باد زدن را به آرامی انجام دهید.

ترفندهای کباب کوبیده

پیشنهاد مطالعهنکات مهم و ترفندهای تهیه ترشی خانگی را هم بخوانید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله آشپزی دلتا,هنر آشپزی,ترفند آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: